Regulamin sklepu internetowego ZIELONA GALERIA Justyna Kamińska
1.POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Właścicielem kwiaciarni i sklepu online Zielona Galeria jest Justyna Kamińska, prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą pod adresem ul. Mickiewicza 1/2 o nr NIP: 685 214 75 01, REGON: 363209049, e-mail: kwiaciarnia@zielonagaleriajaslo.pl.
- Przedmiotem działalności Kwiaciarni jest sprzedaż kwiatów, bukietów, wiązanek, kompozycji i stroików z doręczeniem na terenie Jasła i okolic.
- Wszystkie ceny Produktów w Serwisie wyrażone są w złotówkach, zawierają podatek VAT i obowiązują w chwili składania zamówienia. W tej samej walucie dokonywane będą ewentualne zwroty.
- Zamówień na stronie internetowej może dokonywać wyłącznie osoba fizyczna oraz przedsiębiorstwo (firma) posiadające pełną zdolność do czynności prawnych („Klient”). Przez „Konsumenta” rozumie się – zgodnie z art. 221 Kodeksu cywilnego – osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Do korzystania ze strony internetowej, w szczególności przeglądania asortymentu i składania zamówień niezbędne jest urządzenie końcowe z dostępem do sieci internet i przeglądarką internetową.
- Klient może składać zamówienia przez 7 (siedem) dni w tygodniu i 24 (dwadzieścia cztery) godziny na dobę za pośrednictwem strony internetowej.
- Wszelkie zdjęcia i opisy produktów zawarte na stronie internetowej Kwiaciarni stanowią wyłączną własność Justyny Kamińskiej i mogą być wykorzystywane przez osoby trzecie wyłącznie za jej zgoda wyrażoną na piśmie.
2.ZASADY ZAMAWIANIA KWIATÓW
- W przypadku wystąpienia istotnych okoliczności losowych niezależnych od Kwiaciarni, mających wpływ na opóźnienie czasowe realizacji zamówienia, Kwiaciarnia zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji oraz zobowiązuje się niezwłocznie o tym fakcie powiadomić klienta.
- Kwiaciarnia w najszerszym przewidzianym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia lub przerwy w funkcjonowaniu strony internetowej w szczególności spowodowane siłą wyższą, niedozwoloną ingerencją osób trzecich lub niekompatybilnością z infrastruktury technicznej Klienta w tym stosowanego oprogramowania.
- Każdy Klient jest zobowiązany zapoznać się z regulaminem, który znajduje się na stronie internetowej.
- Nieznajomość regulaminu nie zwalnia Klienta z zawartych w nim zasad.
3.ZASADY SKŁADANIA ZAMÓWIENIA
- Kwiaciarnia przyjmuje zamówienia na realizację usługi poprzez:
- stronę internetową o adresie: www.zielonagaleriajaslo.pl
- telefon komórkowy: 515 964 267
- e-mail: kwiaciarnia@zielonagaleriajaslo.pl
- kanały social media: Facebook
- osobiście w kwiaciarni
- Klient składa zamówienie wskazując termin doręczenia i Produkt, który zamierza nabyć, określając ilość oraz rozmiar danego Produktu, a następnie dodaje go do koszyka. Po wybraniu Produktu i określeniu jego ilości i rozmiaru, Klient podaje dane kontaktowe osoby odbierającej przesyłkę, a następnie wskazuje sposób płatności i potwierdza chęć zawarcia umowy przyciskiem „Zamawiam i płacę” zawartym na formularzu zamówienia.
- Klient podaje treść bileciku, który będzie dołączony do Produktu (Kwiaciarnia zastrzega, że zabronione jest zamieszczenie w bileciku treści zabronionych przez obowiązujące przepisy lub treści o obraźliwym charakterze).
- Po sprecyzowaniu przyszłego zamówienia Kwiaciarnia przesyła niezwłocznie na podany przez Klienta adres e-mail potwierdzenie przyjęcia zamówienia.
- Klient jest odpowiedzialny za podanie prawdziwych i prawidłowych danych niezbędnych do realizacji zamówienia.
- W przypadku poniesienia przez Kwiaciarnię kosztów związanych z realizacją zamówienia (dostarczenie Produktu na adres wskazany przez Klienta), które nie może zostać zrealizowane z powodu nieprawidłowości danych przekazanych przez Klienta, zlecenie zostanie uznane za zrealizowane. Ponowna próba realizacji tego zlecenia będzie wymagać dodatkowej opłaty według cennika dostaw. W przypadku braku wymaganej dodatkowej opłaty w czasie umożliwiającym zachowanie terminu zlecenia i/lub braku możliwości kontaktu z Klientem, Kwiaciarnia nie jest zobowiązana do ponownej próby realizacji zamówienia.
4.REALIZACJA ZAMÓWIENIA
- Zamówienie jest realizowane po pozytywnej autoryzacji płatności lub spełnieniu wymagań dotyczących wybranej metody płatności.
- Zamówienia będą realizowane w godzinach funkcjonowania Kwiaciarni, tj. poniedziałek – czwartek od 8 -19:30, piątek – sobota od 9 – 21, niedziela 9-17, przy czym w dniu złożenia realizowane będą te zamówienia, które zostały prawidłowo opłacone i złożone na co najmniej dwie godziny przed końcem pracy Kwiaciarni w danym dniu.
- Szczegółowy wykaz akceptowanych form płatności znajduje się w zakładce Płatności.
- Dostawy kwiatów odbywają się na dwa sposoby. Dostawa standardowa odbywa się w czasie 5-7 godzin od czasu złożenia zamówienia. Dostawa „expres” odbywa się w ciągu 2 godzin od czasu złożenia zamówienia.
- Gdy kurier nie zastanie odbiorcy pod podanym adresem (pomimo podjęcia próby doręczenia) lub adres jest nieprawidłowy, lub odbiorca odmówi odbioru przesyłki, lub z powodu innych przyczyn, za które odpowiedzialność ponosi Klient lub wskazany przez niego odbiorca, przesyłka wróci do Kwiaciarni, ze skutkiem doręczenia przesyłki. Ponowne doręczenie może mieć miejsce na zasadach określonych w § 9 punkt 3 – 6 niniejszego Regulaminu.
- Kwiaciarnia gwarantuje świeżość kwiatów ciętych przez 1 dzień od momentu doręczenia do odbiorcy, jeśli będą pielęgnowane we właściwy sposób.
- Kwiaciarnia jest zobowiązana do udzielania Klientom wszelkich wyjaśnień i instrukcji związanych z oferowanymi Produktami.
- W celu przyspieszenia realizacji prosimy o przesłanie potwierdzenie zapłaty na adres e-mail: kwiaciarnia@zielonagaleriajaslo.pl. W sytuacjach problematycznych lub w razie konieczności dodatkowych ustaleń mile widziany jest kontakt telefoniczny nr 515 964 267.
5.PŁATNOŚCI
Klient zobowiązany jest do uiszczenia ceny sprzedaży i kosztów dostawy Produktu z góry, w momencie składania Zamówienia, co stanowi warunek zawarcia Umowy i realizacji Zamówienia.
- Gotówka przy zamówieniach osobistych i osobistym odbiorze w kwiaciarni,
- Karta płatnicza / kredytowa – transakcja wykonywana i autoryzowana przez centrum autoryzacyjno-rozliczeniowe,
- Bezpośrednie przelewy internetowe (e-przelewy), za pośrednictwem platformy płatniczej Przelewy 24,
- przelew tradycyjny na numer rachunku: 96 1240 2337 1111 0011 0343 2356
- W przypadku wybrania płatności za pośrednictwem platformy Przelewy 24, podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest PayPro S.A.
- Za pomocą karty płatniczej:Visa,Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro
- Godzina doręczenia nie jest gwarantowana i oznacza tylko orientacyjną godzinę doręczenia przesyłki – w przypadkach pilnych prosimy o kontakt z Kwiaciarnią aby ustalić dokładny czas realizacji zamówienia np. uroczystość ślubu, pogrzeb itp.
W sprawach pilnych prosimy o kontakt telefoniczny!
Koszt dostawy uzależniony jest od wartości zamówienia i przedstawia się następująco:
– zamówienie od 50 zł na terenie miasta – koszt dostawy 0,00 zł
– zamówienie obejmujące teren gminy Jasło – koszt odstawy 1,00 zł/km liczone w każdą stronę
– dopuszcza się możliwość ustalenia innych zasad i kosztów dostawy w drodze indywidualnego, telefonicznego uzgodnienia.
6.Polityka zastępowania produktu
Zawsze, kiedy jest to tylko możliwe, doręczamy bukiety, wiązanki, kompozycje kwiatowe identyczne z prezentowanymi na zdjęciach. Jednakże czasami zastąpienie jednego kwiatu innym może być niezbędne, aby dotrzymać terminu doręczania zamówienia, także z uwagi na sezonowość poszczególnych gatunków. Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby bukiet, wiązanka lub kompozycja kwiatowa, którą otrzymuje odbiorca była jak najbardziej podobna do tego, co Państwo zamawiacie – podobna wielkość, styl, kolorystyka, itp.
7.Reklamacje
- Składając reklamację wskazanym jest, aby Klient opisał zauważoną wadę i sprecyzował swoje żądanie. W chwili składania reklamacji z tytułu rękojmi, należy przedstawić dowód zakupu towaru w sklepie internetowym Zielona Galeria Jasło (np. wyciąg z konta, potwierdzenie płatności kartą, paragon lub fakturę).
Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres siedziby Sprzedawcy.
- Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, Sprzedawca niezwłocznie zwróci się do Klienta o ich uzupełnienie we wskazanym zakresie.
- Reklamacje z tytułu rękojmi rozpoznawane są w terminie 14 dni od dnia doręczenia Sprzedawcy oświadczenia zawierającego żądania Kupującego. Powyższy termin nie dotyczy reklamacji, w związku z którą Klient chce odstąpić od umowy
8.Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument ma prawo w terminie 14 dni odstąpić od Umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny, z wyłączeniem przypadków wskazanych w § 8 punkt 2 i 3 niniejszego Regulaminu.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w przypadku świadczenia usług, gdy przedmiotem świadczenia jest produkt na specjalne zamówienie klienta, a także rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia jakim są kwiaty cięte, stosownie do przepisów art. 38 pkt 1, 3, 4 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827).
- W przypadku sprzedaży kwiatów, które są produktem szybko tracącym świeżość, Konsument, który zawarł umowę na odległość lub umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, nie może skorzystać z prawa odstąpienia od niej bez podawania przyczyny w terminie 14 dni.
- Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
9.Ochrona Prywatności
Wszelkie dane osobowe Klienta są przetwarzane zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych i prawem polskim. Informacje przekazane przez Klienta podczas realizacji oraz późniejszego korzystania ze sklepu internetowego wykorzystane są jedynie w celach związanych z należytą realizacją zamówień składanych przez Klienta. Szczegółowe informacje w zakresie ochrony danych osobowych i stosowania plików cookie zawarte są w Polityce Prywatności stanowiącej załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
10. Dostawa
- Odbiór Produktów odbiorca zobowiązany jest potwierdzić własnoręcznym podpisem na protokole odbioru przekazanym mu przez dostawcę.
- Odbiorca Produktu ma prawo odmówić jego przyjęcia, co oświadcza w protokole odbioru. W sytuacji, o której mowa w zadaniu poprzedzającym, przyjmuje się, że Zamówienie zostało zrealizowane, a Klient ma prawo odebrać Produkt od Kwiaciarni lub przekierować jego dostawę do innego, wskazanego odbiorcy, na zasadach opisanych w ust. 6.
- Kwiaciarnia nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie w dostawie Produktu lub brak możliwości jej realizacji w przypadku:
- nieobecności Odbiorcy pod adresem do doręczenia wskazanym przez Klienta,
- podania przez Klienta błędnych lub niepełnych danych adresowych Odbiorcy.
- W przypadku nieobecności Odbiorcy pod adresem do doręczeń wskazanym w Zamówieniu, przesyłka z Produktem pozostawiona będzie domownikowi lub w recepcji danego obiektu, jeżeli osoba, której wydany zostanie Produkt, zobowiąże się przekazać go Odbiorcy. Gdy nie ma możliwości pozostawienia przesyłki domownikowi bądź w recepcji, wówczas pozostawiana jest wizytówka informujące o doręczeniu z prośbą o kontakt telefoniczny z Kwiaciarnią. Gdy Odbiorca skontaktuje się z Kwiaciarnią, ustalane są szczegóły ponownego doręczenia w terminie dogodnym dla Odbiorcy. W przypadku braku kontaktu w czasie 24 godzin od próby doręczenia Zamówienie uznaje się za zrealizowane, po uprzednim potwierdzeniu, że wizytówka została pozostawione pod prawidłowym adresem. Klient może odebrać na własny koszt Produkt pod adresem i w terminie wskazanym przez Kwiaciarnię.
11.Postanowienia końcowe
- Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze strony Sklepu Internetowego. Regulamin dołączany jest również w postaci pliku w formacie „pdf” wraz z załącznikami, o których mowa w ust. 3, jako załącznik do wiadomości wysyłanej Klientowi przez Kwiaciarnię z potwierdzeniem przyjęcia Zamówienia.
- Kwiaciarnia zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym Regulaminie w każdym momencie, z zastrzeżeniem że wszelkie Umowy łączące Klientem z Kwiaciarnią podlegać będą wersji Regulaminu obowiązującej w momencie zawarcia tych Umów. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 16 stycznia 2021 roku do czasu jego zmiany, a jego aktualna treść dostępna jest na stronie internetowej Kwiaciarni.
- W sprawach spornych, nieregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie odpowiednie przepisy kodeksu cywilnego.
- Postanowienia niniejszego Regulaminu nie ograniczają uprawnień Klienta wynikających z przepisów powszechnie obowiązującego prawa. W każdym przypadku pierwszeństwo zastosowania mają przepisy prawa.
- Integralną część niniejszego Regulaminu stanowią załączniki:
- nr 1 – Formularz odstąpienia od Umowy,
- nr 2 – Polityka Prywatności.